Pages

Monday, June 24, 2013

Kenapa Aku Hidup Di Dunia Ini

Kenapa Aku Hidup Di Dunia Ini...

Seorang anak yang mempunyai impian yang tinggi...


Kenapa aku hidup di dunia ini...

Adakah aku hidup untuk melihat kezaliman ???

Adakah aku hidup untuk melihat kemusnahan ???

Adakah aku hidup untuk melihat manusia ditindas ???

Atau aku sendiri yang akan melakukan kezaliman ??? 

Atau aku sendiri yang akan memusnahkan ???

Atau aku  sendiri yang akan menghancurkan ???

Atau aku sendiri yang akan menindas manusia ???

Semuanya terpulang kepada aku !!!

Sama ada ingin menilai yang mana baik mahupun yang mana buruk,

Atau aku ingin menjadi baik atau sebaliknya.

Hakikatnya dunia memang begitu,

Semuanya berkait rapat, jadi, 

Terpulanglah bagaimana ANDA menilainya.

 

 

 --Renungan bersama--

     ~~ Jaga Diri Hiasi Peribadi ~~ 

 

Ghazali Rani

  

 

 

 

 

No comments:

Post a Comment